𝗕𝗲𝘃𝗼𝗿𝗱𝗲𝗿𝗲𝗻 𝘃𝗮𝗻 𝗱𝗲 𝗱𝗶𝗴𝗶𝘁𝗮𝗹𝗲 𝘃𝗲𝗶𝗹𝗶𝗴𝗵𝗲𝗶𝗱

Het CVD en de Fraudehelpdesk - beide gevestigd in Apeldoorn - hebben een gezamenlijke missie: het bevorderen van een veilige digitale samenleving. Caroline van de Molen, voorzitter van het CVD-bestuur: “Door in de toekomst onze krachten te bundelen, verwachten we burgers en bedrijven nog beter te kunnen beschermen tegen de groeiende dreiging van online fraude en meer impact te maken op het gebied van digitale veiligheid. Ik zie ernaar uit onze beoogde samenwerking te verkennen en te concretiseren."

Ook Henriette Bongers, directeur-bestuurder van de Fraudehelpdesk kijkt uit naar de samenwerking: “Bij de Fraudehelpdesk zien we dagelijks de impact van fraude op burgers en bedrijven, daarom geloven we dat samenwerking essentieel is om de digitale veiligheid te verbeteren. Samen met het CVD kunnen we innovatieve oplossingen ontwikkelen die burgers en bedrijven beter beschermen.”


𝗞𝗲𝗻𝗻𝗶𝘀 𝗼𝗻𝘁𝘄𝗶𝗸𝗸𝗲𝗹𝗲𝗻 𝗲𝗻 𝗱𝗲𝗹𝗲𝗻

Kennisontwikkeling en het delen van kennis zijn de belangrijkste pijlers van de toekomstige samenwerking. Het CVD en de Fraudehelpdesk zullen hun data en expertise combineren om nieuwe inzichten te ontwikkelen die bijdragen aan de preventie van online fraude. De Fraudehelpdesk beschikt over uitgebreide data en informatie, die benut kan worden om impactvolle inzichten te creëren voor burgers en bedrijven. Het CVD doet onderzoek naar digitale veiligheidsvraagstukken met een maatschappelijke doelstelling.

Mark Dorenbusch, directeur van het CVD: “Door op deze manier in de toekomst onze krachten te bundelen, ontwikkelen we inzichten die bijdragen aan het vergroten van de cyberweerbaarheid van burgers en bedrijven.”

Initiatiefnemers: